Hvad enten du skal holde en præsentation for en gruppe medarbejdere, afholde årets MUS-samtaler eller blot har uformelle samtaler ved kaffemaskinen, så er du altid i gang med at kommunikere. Dine samtaler og kropssprog er med til at sende stærke signaler til kollegaer og medarbejdere, som kan være afgørende for effektivitet og succes med opgaverne.
Effektiv kommunikation handler om dig og din organisations evne til at have produktive dialoger, lytte til hinanden og skabe et tillidsfuldt arbejdsmiljø. Med et fokus på bedre kommunikation vil I kunne forbedre:
- Tydelige budskaber – Hvordan gør jeg mig forståelig på 1 min?
- Dialog i stedet for monolog – Hvordan vi lærer af hinanden ved aktiv lytning
- Evne til at håndtere udfordringer
- Storytelling i organisationen – Hvad er det vi laver og hvorfor?
- Selvledelse – Lær at stille dig selv kraftfulde spørgsmål
Kommunikation og samtale-redskaber er en kraftfuld måde, at sikre organisatorisk udvikling og læring. Det handler om at forstå hinanden bedre og blive tydelige i mål og visioner.
Inspiration
Har du nogle spørgsmål eller kommentarer?
